[Blog post] TOP 15 meest opmerkelijke online marketing facts & figures

[Blog post] TOP 15 meest opmerkelijke online marketing facts & figures

Tijdens research voor mijn nieuwe blog trof ik een opmerkelijk online marketinglijstje aan.................... van Elisa Gabbert van Wordstream. Velen al bekend maar toch de moeite waard haar belangrijkste bevindingen, met bronvermelding, te delen.

Bij deze de TOP 15 online marketing facts & figures.

Nr. 1] 61% van alle aankopen [ca. twee op de drie mensen] start met een online zoekopdracht in een zoekmachine. 93% daarvan gebruikt Google. [bron: webinar Kuno Inbound marketing]

Nr. 2] The average click-through rate for an ad in the first position is 7.94%. (AccuraCast) 
 
Nr. 3] De eerste (organische) positie in Google heeft een CTR (click-through-ratio) van 18,2 procent [bron: Onderzoek van Slingshot SEO - 2011]
 
Nr. 4] Finance and insurance related keywords are among the most expensive in AdWords, with some demanding costs per click (CPCs) over $50. (bron: The 20 Most Expensive Keywords in AdWords)
 
Nr. 5] The average click-through rate of an ad on the Google Display Network is 0.4%. (bron:Facebook vs. Google Display Network)

Nr. 6] That is four times as high as the average banner ad in the US and almost ten times as high as a Facebook ad. (bron: Facebook vs. Google Display Network)
 
Nr. 7] If there is no right-hand column, almost half of people (45.5%) can’t tell the difference between organic and paid search results. (bron: SEO Book)
 
Nr. 8] 89% of the traffic generated by search ads is not replaced by organic clicks when ads are paused. (bron: Google Research)
 
Nr. 9] 22% van alle marketing e-mails komt niet in de inbox [bron: returnpath 2013]
 
Nr.10] Ruim 95% van de internetgebruikers in Nederland zoekt op Google. 33% van deze gebruikers klikt op AdWords advertenties [bron; iClick]

Nr.11] Gemiddeld maken bedrijven twee dollar winst op elke dollar die wordt uitgegeven aan Google AdWords [bron: Blog e-commerce specialist]
 
Nr.12] 83% van de adverteerders past zowel SEA als SEO toe. [Bron:DM Barometer – Special: Zoekmachine marketing | jaar 2012-2013]
 
Nr.13] 55% van de adverteerders budgetteert tussen € 1 – 2.500 per maand voor SEA. Bij 62% van de adverteerders is dit budget tussen 5% en 25% van het totale marketingbudget.[Bron:DM Barometer – Special: Zoekmachine marketing | jaar 2012-2013]

Nr.14] Meer dan de helft van de adverteerders (57%) geeft aan dat het budget voor SEA in 2013 stijgt (33%) of flink stijgt (24%) ten opzichte van dit jaar. [Bron:DM Barometer – Special: Zoekmachine marketing | jaar 2012-2013]
 
Nr.15] De top drie van mogelijke doelstellingen voor het inzetten van zoekmachine marketing is bij adverteerders: 1) leads genereren (86%), 2) webtraffic (62%), en 3) omzet genereren (54%). Bij 73% van de adverteerders is de ROI van zoekmachine marketing positief [Bron:DM Barometer – Special: Zoekmachine marketing | jaar 2012-2013]

Opvallend was dat ik het lijstje van Elisa Gabbert bij vele andere online-experts op hun website terugvond. Niets mis mee natuurlijk. Maar zet er dan wel even de bronvermelding bij. Beetje lullig voor Elisa. Vind je niet? 
 
Hoe dan ook; heb jij nog aanvullende facts? Laat het me weten.
bron: Wordstream